Københavns Skiklub samarbejder med Københavns Idræts Forening (KIF) om afvikling af Eremitageløbet, som de to foreninger har lavet sammen siden 1969, jævnfør historien om Eremitageløbet. Klubben tjener et rigtig fornuftigt tilskud til vores aktiviteter, der bl.a. gør at vores eliteløbere kan få tilskud, at vores instruktører og trænere kan få efteruddannelse og tilskud til uniformer, at vi kan gennemfører gratis træning i Danmark til alle medlemmer, at vi har et stort udvalg af langrendsudstyr til udlån, at vi kan sende ekstra trænere med på klubture, som ikke er turbudgettet og vi også kan gennemfører selv små klubture i stedet for at aflyse disse.
Klubben og løbsledelsen har derfor behov for DIG som frivillig til Eremitageløbet, således at vi sammen kan håndtere de mange opgaver, der er ved afvikling af løbet både i dagene op til løbsdagen med nummerudlevering på Lyngby stadion og på selve den store dag, som også er årets store samlingspunkt og hyggelige sociale arrangement for rigtig mange medlemmer. I god tid før Eremitageløbet oprettes et frivillige-event på ks-ski.dk, hvor DU kan tilmelde dig sammen med resten af familien.

Herunder får du en oversigt over opgaverne, som du kan tilmelde dig, sammen med stemningsbilleder med forskellige frivillige.
Onsdag før løbet - Klargøring for nummeruddeling på Lyngby Stadion (17-19)
Vi tømmer varevogn for t-shirts, opstiller borde og placere kasser mv. så vi er klar til torsdag morgen.
Torsdag til lørdag før løbet - Udlevering af startnumre og t-shirts på Lyngby Stadion (torsdag 11-18, fredag 9:30-18, lørdag 9:30-17)
Vi afholder løbsmesse på Lyngby Stadion (tidligere ved Kaiser Sport), hvor du hjælper med at scanne QR-kode fra løberens telefon, udlevere t-shirts og udlevere printet løbenummer.
Lørdag eftermiddag og aften før løbet - Flytning fra Lyngby og ny opstilling ved Fortunen (17:00-20:00)
Fremmøde ved Fortunen for at modtage paller med tøj og materiel på p-pladsen, herunder opstilling i teltet, opsætning af skilte og banner samt afspæring til køen for udlevering af startnumre og t-shirts, så vi er klar til tidligt søndag morgen.
1. søndag i oktober, som er løbsdagen - Udlevering af startnumre/t-shirts, løbsnåle og jubilæumsnåle samt café-afvikling ved Fortunen (7-15)
Fortunen er der to sæt arbejdsopgaver fordelt over dagen. Første halvdel af opgaven er at hjælper med at scanne QR-kode fra løberens telefon, finde bestilt t-shirts og udlevere printet løbenummer. Andet delopgave er fordelt på flere teams, som udleverer jubilæumsnåle, hjælper jubilarerne med en kop kaffe og et stykke kage, og et team som står for at styre køen ud og ind af den røde port. Alle afslutter med oprydning.



1. søndag i oktober, som er løbsdagen - Væske-depot ved Eremitageslottet (08.30-15.00)
Ved Slottet hjælper du med at etablere væske-depotet, skænke op, udlevere samt oprydning. Der vil være 4 hold med i alt et behov for 80 frivillige for at kunne afvikle løbet, men vi i år gerne have minimum personer 100 frivillig. Vi skal også bruge 2-3 personer på egne cykler for sammen med skovfoden at guuide folk til ikke at gå indover sletten.



